Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

O mnie


mgr Magdalena G艂owacka

Uko艅czy艂am filologi臋 polsk膮 ze specjalno艣ci膮 nauczycielsk膮 i logopedyczn膮 w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie oraz studia kwalifikacyjne w MCKP UJ: "Neurologopedia z elementami audiologii i foniatrii". Przez okres studi贸w prowadzi艂am indywidualne zaj臋cia dla najm艂odszych w ramach wolontariatu, odby艂am r贸wnie偶 praktyk臋 w dw贸ch krakowskich gabinetach neurologopedycznych: „SY-LA-BA” oraz „G偶eg偶贸艂ka”, a tak偶e w szkole podstawowej i gimnazjum, jako nauczyciel j臋zyka polskiego.


Do艣wiadczenie logopedyczne zdoby艂am podczas pracy w krakowskich plac贸wkach:
  • Prywatnym Przedszkolu J臋zykowym "Happy World", 
  • Prywatnym Przedszkolu "Nied藕wiadka Gruchatki,
  • Samorz膮dowym Przedszkolu nr 148,
  • Szkole Podstawowej nr 2 im. 艢wi臋tego Wojciecha,
  • Przedszkolu Terapeutycznym dla dzieci z Autyzmem TIBA.
Obecnie prowadz臋 swoj膮 w艂asn膮 dzia艂alno艣膰 pod nazw膮 LOGOPOGOTOWIE.
Oferuj臋 zaj臋cia w formie stacjonarnej w domu pacjenta lub w formie online.

Nieustannie poszerzam swoj膮 wiedz臋 poprzez uczestnictwo w szkoleniach i webinarach. Ch臋tnie czytam ksi膮偶ki nie tylko logopedyczne, ale tak偶e te z dziedzin pokrewnych.

Uwa偶am, 偶e cz艂owiek to ca艂o艣膰 i w taki spos贸b podchodz臋 do terapii moich pacjent贸w - holistycznie.

Serdecznie zapraszam na moje Social Media:



Komentarze

  1. Magdalena Biernacka6 lipca 2023 18:13

    Bardzo polecam P.Magdalene 馃槉 prowadzi艂a zaj臋cia z moj膮 c贸rka kt贸ra nie m贸wi艂a w wieku 3 lat,bardzo profesjonalnie podchodzi do swojej pracy ,ma mega cierpliwo艣膰 nawet do najtrudniejszych dzieci dzi臋ki czemu wida膰 i s艂ycha膰 efekty wiem bo mojej c贸rce teraz buzia si臋 nie zamyka a to wszystko dzi臋ki ogromnej pracy P.Magdy,gor膮co polecam 馃グ

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dzi臋kuj臋 za zaufanie i serdecznie Was pozdrawiam! :)

      Usu艅
  2. Pe艂en profesjonalizm, konsultacja przebiegala bardzo fajnie i polecam Pani膮 Magd臋 w 200% :)

    OdpowiedzUsu艅
  3. Polecam p. Madzie, wspania艂e podej艣cie do ma艂ych pacjent贸w, profesjonalizm, zaj臋cia s膮 ciekawe i urozmaicone:)

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zapobiega膰 wadom wymowy?

Tak wielu rodzic贸w zastanawia si臋, dlaczego ich dzieci borykaj膮 si臋 z rozmaitymi problemami komunikacyjnymi i artykulacyjnymi. Cz臋sto boj膮 si臋 wizyty u logopedy oraz przebiegu samej terapii. Po cz臋艣ci to rozumiem. Zaj臋cia bywaj膮 stresuj膮ce; niemo偶no艣膰 wym贸wienia wyraz贸w we w艂a艣ciwy spos贸b, trudno艣ci z u艂o偶eniem artykulator贸w i wiele innych mog膮 powodowa膰 frustracj臋 u dzieciak贸w. Jak zatem dzia艂a膰 ju偶 od najm艂odszych lat, aby do minimum zredukowa膰 zagro偶enie wyst膮pienia wad wymowy? 1. Kiedy pojawia si臋 nowy cz艂onek rodziny, wszyscy chc膮 dzieci膮tko "ojoja膰", a co za tym idzie, m贸wi膮 do niego tzw. j臋zykiem nianiek/matek. Wiem, 偶e osobi艣cie do swojego male艅stwa b臋d臋 m贸wi膰 poprawn膮 polszczyzn膮, dlaczego? Bo zanim dziecko zacznie m贸wi膰, to s艂ucha i obserwuje buzi臋 swojego opiekuna. Je艣li s膮 to z艂e wzorce istnieje ryzyko, 偶e samo nauczy si臋 m贸wi膰 w艂a艣nie tak, jak do niego m贸wiono. Zatem starajcie si臋 m贸wi膰 do malucha normalnie, bez deformowania s艂贸w, czy specjalnego przekr臋...

Utrwalanie prawid艂owej wymowy w mowie spontanicznej

Cz臋sto bywa tak, 偶e w gabinecie uda nam si臋 wywo艂a膰 dan膮 g艂osk臋; w nag艂osie, 艣r贸dg艂osie, wyg艂osie. Pojawiaj膮 si臋 nawet prawid艂owe realizacje wyraz贸w, zda艅, ale po zaj臋ciach maluch dalej m贸wi "po swojemu". To wcale nie oznacza, 偶e robimy co艣 藕le, 偶e nie umiemy nauczy膰! Spontaniczne realizacje to zawsze najtrudniejszy i najd艂u偶szy element terapii.  Co mo偶emy z tym zrobi膰? Na pewno robi膰 dalej swoje. Sam fakt, 偶e dana g艂oska "wskoczy艂a" to ju偶 sukces, ale trzeba wieeeluuu powt贸rze艅, aby prawid艂owy nawyk si臋 utrwali艂. To troch臋, jak z nauk膮 r贸偶nych umiej臋tno艣ci, np. gry na instrumencie. Na pocz膮tku nie wychodzi nic. Stopniowo uczymy si臋 nut, ich odczytywania, a偶 w ko艅cu pr贸bujemy wydoby膰 z danego instrumentu d藕wi臋k. Mo偶emy pomin膮膰 nauk臋 nut (w logopedycznym rozumieniu 膰wiczenia przygotowuj膮ce do prawid艂owej realizacji danej g艂oski), ale nie mamy pewno艣ci, czy granie ze s艂uchu zawsze wystarczy (logopedycznie: mo偶emy nauczy膰 si臋 prawid艂owo realizowa膰 dan膮 g艂osk臋...

Czy lewor臋czno艣膰 to pow贸d do zmartwie艅?

Jaki艣 czas temu zadzwoni艂a do mnie zaniepokojona kole偶anka. Pani w przedszkolu powiedzia艂a jej, 偶e dominacja lewej r臋ki u dziecka b臋dzie mia艂a straszne skutki w przysz艂o艣ci i 偶e natychmiast trzeba co艣 z tym zrobi膰. Przede wszystkim trzeba zachowa膰 spok贸j, spojrze膰 na dziecko wieloaspektowo (pod k膮tem tego, co ju偶 zosta艂o wypracowane, czy w domu s膮 wykonywane jakie艣 膰wiczenia) i nie straszy膰 biednych rodzic贸w! Je艣li dziecko wybra艂o lew膮 r臋k臋, jako dominuj膮c膮, trzeba je w tym wspiera膰, nie mo偶na pozwala膰 na u偶ywanie r膮k na zmian臋 lub obydwu jednocze艣nie. Wa偶ne jest jednak, aby nie przestawia膰 dziecka z lewej r臋ki na praw膮! Do skutk贸w lewor臋czno艣ci zaliczymy na pewno op贸藕nienia w sferze manualnej. Ruchy mog膮 by膰 nieprecyzyjne, nieporadne, dziecko mo偶e by膰 niech臋tne do wykonywania zada艅 manualnych, problematyczne mo偶e si臋 okaza膰 pos艂ugiwanie narz臋dziami (mo偶e, ale nie musi!). Podczas nauki pisania cz臋sto spotykanym problemem jest odwracanie kierunku stawiania znak贸w. Prawdopodo...